Structurele vindbaarheid
Om de vraag van Ikwilverfkopen.nl te kunnen realiseren is aan verschillende aspecten gewerkt. Zo is de SEO-strategie uitgewerkt en zijn innovaties ontwikkeld voor het verbeteren van de User Experience.
Ikwilverfkopen.nl levert professionele verf en renovlies aan particulieren en bedrijven.
Structurele vindbaarheid
Om de vraag van Ikwilverfkopen.nl te kunnen realiseren is aan verschillende aspecten gewerkt. Zo is de SEO-strategie uitgewerkt en zijn innovaties ontwikkeld voor het verbeteren van de User Experience.
Ikwilverfkopen.nl kwam bij ons met de vraag naar structureel werken aan de vindbaarheid van de website.
Aan het begin van deze opdracht voor Ikwilverfkopen.nl zijn we begonnen met een 0-meting waarbij we de huidige situatie in kaart hebben gebracht. We hebben gekeken naar de verbeterpunten op het gebied van SEO en inzicht gekregen over de status van de website via Google Search Console en Google Analytics. Na dit proces hebben we gekeken naar de marktpotentie: waar liggen kansen?
Uit deze analyse is een actieplan tot stand gekomen waarbij enerzijds aangegeven is hoe de basis versterkt kan worden en anderzijds hoe de stappen in de toekomst er uit zien om meer vertoningen, reviews en sales te verkrijgen.
Er is begonnen met het uitvoeren van een 0-meting voor het herkennen van knelpunten, zowel op technisch vlak als op het gebied van content. Er is een contentstrategie uitgewerkt waarbij in eerste instantie de focus lag op aankoopgerelateerde termen. Dit is later veranderd naar alle door te lopen stappen in een aankoopproces. Ook is content uitgewerkt welke gericht is op de gebruiker en SEO. Hiervoor hebben we bijvoorbeeld blogs geschreven. Tevens zijn er SEO-vriendelijke oplossingen bedacht voor de technische knelpunten op de website op het gebied van SEO. Ook hebben wij Ikwilverfkopen.nl geadviseerd in het duurzaam uitbouwen van autoriteit. Tot slot is de interne linking geoptimaliseerd.
Voor het optimaliseren van de User Experience op de website van Ikwilverfkopen.nl is een design gemaakt voor de homepagina welke goed zichtbaar is voor zowel de bezoeker als Google. Hierbij zijn ook het topmenu en de footer geoptimaliseerd om de SEO te verbeteren. Tevens zijn nieuwe pagina’s ontworpen met het oog op, wederom, zowel de bezoekers als Google. Denk hierbij aan verbeteringen rondom het gebruikersgemak en de ervaring van de bezoekers, zoals het inspelen op bepaalde kleuren verf waar veel op wordt gezocht en een speciale pagina voor het kleuradvies.
Daarnaast zijn er meerdere, kleine aanpassingen gedaan voor het verbeteren van de UX in het algemeen op de website.
Verbeteren User Expierence
*Ten opzichte van 2021