fbpx
Rating - Adverteren op Facebook? - AnotherSight

Adverteren op Facebook

Wanneer jij jouw bedrijf wilt laten groeien is het inzetten van advertenties via Facebook een stap in de goede richting.

Facebook is op dit moment het grootste platform wereldwijd en dat maakt Facebook ook zo interessant voor jouw doelgroep. Je kunt een specifieke groep potentiële klanten bereiken met een boodschap op maat. Hierdoor zit er veel potentie in het kanaal. Wij helpen je graag de mogelijkheden binnen Facebook te benutten.

Contact opnemen

Bereik je doelgroep op Facebook

Facebook gaat al jaren terug in de tijd: in 2004 werd het bedrijf opgericht.

In de afgelopen jaren is het bedrijf uitgegroeid tot het grootste platform wereldwijd en anno 2022 draagt het nog steeds deze titel. Er zijn veel verschillende doelgroepen te vinden op Facebook: van jong tot oud en van sportliefhebbers tot interieur fanaten. Van Friesland tot Zeeland en zelfs Internationaal indien gewenst.

Maar hoe weet je wat voor doelgroep jij nodig hebt? En vooral: waar zit deze? Is dat wel op Facebook, of eigenlijk toch meer op Instagram? Wij helpen je graag met het in kaart brengen van de juiste doelgroep.

Case: Terrascompleet

Lees hier hoe we Terrascompleet geholpen hebben.

Waarom Facebook Advertising?

Er zitten dagelijks 6,9 miljoen Nederlanders (2022) op Facebook. Via Facebook adverteren kan heel snel effect hebben op jouw beoogde doel. Facebook heeft namelijk veel informatie over de interesses, het gedrag en de demografische gegevens van jouw doelgroep. Dit komt doordat Facebook dit al jarenlang verzamelt. Zo kun je jouw advertentie specifiek afstemmen op de doelgroep die jij zoekt.

Voordelen van adverteren op Facebook

Via Facebook adverteren brengt diverse voordelen met zich mee.

  • Gebruikers die aansluiten bij de interesses van jouw doelgroep komen jouw advertentie via Facebook snel tegen, zonder daadwerkelijk op het zoekwoord te zoeken (zoals wel gebeurt bij Google).
  • Je creëert herkenning bij jouw doelgroep door advertenties te tonen die aansluiten bij hun interesses en verhoogt op deze manier de betrokkenheid.
  • Adverteren via Facebook is relatief goedkoop. Tegen een kleine betaling kun je al honderden mensen bereiken. Wel is het zo dat hoe meer budget je hebt, des te meer effect het adverteren heeft op jouw doel.
  • Het nauwkeurig inzien van statistieken is gemakkelijk.

Aan de slag met Facebook Advertising?

Adverteren is een vak apart. Naast het ‘gewoon even’ ontwerpen van de advertentie moet je rekening houden met veel aspecten. Denk aan de doelgroep, de manier van schrijven (tone-of-voice), hoe je het beeld vormgeeft en hoe je een boodschap op de gebruiker overbrengt. Wat is eigenlijk het doel van jouw advertentie? Het uitbesteden van Facebook Advertising kan een enorme last van de schouders zijn.

Wil jij Facebook Ads uitbesteden? Bij AnotherSight hebben we veel kennis op het gebied van adverteren en we helpen je dan ook graag. Of het nu gaat om het genereren van naamsbekendheid, meer verkopen of meer kliks: wij gaan geen uitdaging uit de weg. Neem contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.