fbpx
Rating - Adverteren op Instagram? - AnotherSight

Adverteren op Instagram

Wanneer jij jouw bedrijf wilt laten groeien is het inzetten van advertenties via Instagram een stap in de juiste richting.

Om jouw bedrijf, merk of product beter op de markt te zetten is het social media kanaal Instagram een goed promotiemiddel. Via Instagram kun je advertenties genereren uit bestaande berichten of zelf een advertentie opzetten. Er zijn meerdere redenen waarom je zou willen adverteren via Instagram. Het kan zijn dat jij jouw bedrijf meer naamsbekendheid wilt geven, met je merk meer interactie wilt bereiken of je je product beter wilt verkopen op de huidige markt. Het voordeel van Instagram Advertising is dat er veel mogelijkheden zijn en je het naar je eigen smaak kunt maken.

Contact opnemen

Bereik je doelgroep op Instagram

Bijna iedereen gebruikt het: Instagram. De afgelopen jaren heeft Instagram een gigantische groeispurt gemaakt en is het met de dag aantrekkelijker geworden voor bedrijven om te adverteren via dit social media kanaal. Anno 2022 kun je met advertenties op Instagram ruim 8,5 miljoen Nederlanders bereiken. In die 8,5 miljoen Nederlanders zitten diverse doelgroepen: van jong tot oud en van sportliefhebbers tot interieur fanaten. Van Friesland tot Zeeland en zelfs Internationaal indien gewenst. Maar hoe weet je wat voor doelgroep jij nodig hebt?

Case: Profile Car & Tyreservice

Profile is specialist in banden- en auto onderhoud.

Waarom Instagram Advertising?

Via Instagram Advertising jouw advertenties inzetten biedt een hoop mogelijkheden. Om te beginnen is het via Instagram ontzettend toegankelijk om zelf je statistieken in te zien en bij te houden. In het profiel van jouw bedrijf of merk kun je met één klik op de knop direct je statistieken zien per dag, week, maand en jaar.

Daarnaast is Instagram onderdeel van Facebook. Dit biedt mogelijkheden op het gebied van jouw doelgroep: Facebook heeft immers heel veel informatie over de interesses, het gedrag en de demografische gegevens van jouw doelgroep. Zo kun je jouw advertentie specifiek afstemmen op de doelgroep die jij zoekt. Dit geldt dus ook voor Facebook Advertising.

Voordelen van adverteren op Instagram

  • Je kunt een hoge betrokkenheid verwachten met jouw advertentie.
  • Gebruikers die aansluiten bij de interesses van jouw doelgroep komen jouw advertentie via Facebook snel tegen, zonder daadwerkelijk op het zoekwoord te zoeken (zoals wel gebeurt bij Google).
  • Je creëert herkenning bij jouw doelgroep door advertenties te tonen die aansluiten bij hun interesses en verhoogt op deze manier de betrokkenheid.
  • Instagram toont advertenties op dezelfde manier als een normale, niet-geadverteerde post. Hierdoor lijkt het voor gebruikers snel alsof zij een bericht bekijken van iemand die zij volgen en wordt de advertentie zo dus beter opgenomen. Ze ontwikkelen minder snel een blinde vlek. Ook al is de gebruiker niet direct geïnteresseerd in jouw bedrijf of dienst: hij of zij zal jou wel onbewust of bewust onthouden. Wanneer de gebruiker jouw bedrijfsnaam dan, ofwel op Instagram ofwel op een andere plek, nog eens tegenkomt is de kans groot dat hij of zij jou al herkent van de advertentie. Ook onbewust treedt dit proces in werking.

Aan de slag met Instagram Advertising?

Adverteren via Instagram is een vak apart. Naast het ‘gewoon even’ ontwerpen van de advertentie moet je rekening houden met veel aspecten. Denk aan de doelgroep, de manier van schrijven (tone-of-voice), hoe je het beeld erbij vormgeeft en hoe je een boodschap op de gebruiker overbrengt. Wat is eigenlijk het doel van jouw advertentie? Het uitbesteden van Instagram Advertising kan een enorme last van de schouders zijn.

Bij Another Sight hebben we veel kennis op het gebied van adverteren en we helpen je dan ook graag. Of het nu gaat om het genereren van naamsbekendheid, meer verkopen of meer kliks: wij gaan geen uitdaging uit de weg. Neem contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.