fbpx
Rating - Technische SEO - Meer dan tekst alleen - AnotherSight

Technische SEO

Een belangrijk onderdeel binnen SEO is Technische SEO. Dit kun je zien als de basis.

Je kunt de content perfect op orde hebben, maar als het technische deel niet goed staat dan is het lastig om goede posities te behalen. Hoe beter en logischer dit in elkaar zit hoe hoger je kunt ranken. Het is daarom belangrijk om hier goed naar te kijken, wanneer de technische kant goed staat kun je middels content en het opbouwen van autoriteit goede posities krijgen. Je kunt technische SEO zien als de fundering waarop je verder gaat bouwen.

Contact opnemen

Wat is technische SEO?

Met technische SEO kijken we naar de technische aspecten op jouw website. Er zijn verschillende factoren binnen technische SEO waar we naar kijken. Een aantal van deze factoren lichten we verderop deze pagina toe.

Waarom is technische SEO belangrijk?
Technische SEO is als onderdeel van het geheel belangrijk. Het algoritme van Google bestaat uit enorm veel verschillende tandwieltjes waar de technische factoren ook toe behoren. Het is belangrijk dat al deze factoren zo goed mogelijk staan om een goede positie binnen de zoekmachine te krijgen.

Daarin is het belangrijk dat naast de technische SEO ook de andere SEO factoren op de juiste manier geïmplementeerd zijn op je website. Met bijvoorbeeld alleen goede teksten kom je zonder een juiste implementatie van de technische factoren niet ver. Daarom is het belangrijk om dit onderdeel niet te vergeten in het complete plaatje van Search Engine Optimization.

Wat valt er allemaal onder technische SEO?

Er vallen veel aspecten binnen technische SEO. Deze nemen we allemaal mee wanneer we een audit uitvoeren. De volgende factoren vallen bijvoorbeeld onder technische SEO.

  • Indexatie van je website

    Technische SEO is als onderdeel van het geheel belangrijk. Het algoritme van Google bestaat uit enorm veel verschillende tandwieltjes waar de technische factoren ook toe behoren. Het is belangrijk dat al deze factoren zo goed mogelijk staan om een goede positie binnen de zoekmachine te krijgen.

  • Interne linking

  • Meta robots tags

  • Robots.txt bestand

  • De XML sitemap

Case: Van Beek Houtbouw

Van Beek Houtbouw is specialist in het plaatsen van hout beton schuttingen.

Structured data

Structured data is een stuk code dat je kunt toevoegen aan je website. Je geeft hiermee aan waar de content op je website over gaat of wat er op de pagina staat. Hiermee kun je deze zaken op je website verduidelijken voor de Googlebot. Wanneer de bot de pagina beter begrijpt kan de pagina op de juiste zoekopdrachten binnen Google worden weergeven.

Met structured data kun je ook extra data in de zoekresultaten krijgen. Dat zorgt weer voor een hogere click through rate, meer mensen die doorklikken naar jouw website.

Duplicate content

Duplicate content, of dubbele content, treed op wanneer je content op je website hebt staan die niet uniek is. Dat kan op twee verschillende manieren:

Dubbele content binnen je eigen website
Er kan dubbele content binnen je eigen website zijn. In dit geval heb je pagina’s die indexeerbaar zijn waar precies dezelfde of sterk overeenkomende content op staat. De zoekmachine weet niet welke van de pagina’s ze willen laten zien. Waardoor beide lager staan.

Dubbele content met een andere website
Het kan ook voorkomen dat je dubbele content met een andere website hebt. Dat kan komen doordat iemand de teksten van je website heeft gekopieerd of omdat je de teksten zelf van een andere website hebt gekopieerd. In beide gevallen is dit slecht zijn voor de rankings in Google.

SEO 0-meting

Voor veel bedrijven is het niet duidelijk waar ze qua vindbaarheid staan. Er worden een paar zoekwoorden ingetypt, vaak zonder al te veel resultaat.

Met een SEO 0-meting maken we inzichtelijk hoe jouw website er nu werkelijk voor staat en wat er zou moeten gebeuren om de organische posities te verbeteren. Dat leveren we op in een helder rapport met SEO-checklist. Natuurlijk helpen we graag bij de implementatie van de aanbevelingen, maar in sommige gevallen kun je zelf ook een aantal dingen verbeteren. Interesse in een 0-meting? Neem contact met ons op!

Verder lezen?

https://www.anothersight.nl/wp-content/uploads/2023/04/widget01.jpg

Contentmarketing

Goede content is van onschatbare waarde voor je website. Door de juiste content te maken die aansluit op de behoefte van je doelgroep kun je als bedrijf duurzaam groeien.

Lees meer

https://www.anothersight.nl/wp-content/uploads/2023/04/widget02.jpg

Google mijn bedrijf

Google mijn bedrijf is een manier om jouw bedrijf nog beter zichtbaar te maken in de zoekresultaten van Google. Klanten kunnen gelijk zien waar je bedrijf zit.

Lees meer

https://www.anothersight.nl/wp-content/uploads/2023/04/widget03.jpg

Local SEO

Local SEO (lokale SEO) richt zich op, de naam zegt het al, lokale online zichtbaarheid. Wanneer je jouw diensten of producten interessant zijn voor de lokale gemeenschap kan het inzetten.

Lees meer